Snöstorm

I dag har jag varit med om min första (och förhoppningsvis min sista) snöstorm. Pappa va snäll och skjutasde mig till jobbet i dag för vägen till mitt jobb är på öppna gärden. Jag hade inte kommit fram med min passat. Började jobbet 2 timmar tidigare så att vi skulle hinna med allt. Vi fick ploga vägen ut till kalvarna så att dom kunde få mjölk, släpa mjölken i blåsten. Nere på jobbet blåser det värre än någonsin. Eftersom skolan är ekologiska är vissa grisar ute året om och när jag skulle dit med traktorn fick en åka först och ploga en väg på gärdet och jag efter. Jag fick pulsa i hagarna för att ge grisarna mat. I en hage fick jag pulsa med snö upp till knäna och gräva ut två grisar med en hink. Inngången till hyddan hade blivit igensnöad. Jätte kul, fick hälla ur stövlarna. När jag skulle ge jätterna hö va det snö upp till rumpan. usssh. Efter en 12 timmars arbetsdag kom pappa och hämtade mig och vi fick dra upp en bil.
I morgon gör jag om allt igen och då börjar jag klockan 5.....


Vi ses om jag inte blir insnöad på jobbet!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis på födelsedagen :D

2010-03-04 @ 11:02:33
URL: http://bitchens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0