Fredag! + mitt jobb!



Äntligen är det fredag och jag blir ledig efter flera veckors jobb. Nästa vecka kommer bli den sista veckan jag jobbar dubbelt (14 timmar) men man vet ju aldrig om jag kommer att fortsätta med det. Jag har det så roligt på skolan och vara instruktör till mina elever.

I dag har jag fått mig en rejäl smäll på på handen igen så jag har förfärligt ont i den. Förra veckan va det en ko som ställde sig på min hand och jag kan säga att det inte är skönt att ha en 800 kg klump på handen, som tur va fick jag bara ett blåmärke. I dag va det en annan ko som smälde upp huvudet med handen i mellen i ett gärnrör och nu är min hand dubbelt så stor men jag börjar kunna använda den igen.

Jag har kanske inte berättat va jag jobber med men jag är djurskötare och mjölkar kor. Detta är något jag älskar att göra och har gjort i ett par år nu. Jag har 2 gårdar jag tar hand om och jobbar även på Naturbruksgymnasiet sötåsen emellan åt.

Det kanske inte är alla som förstår sig på mitt jobb och intresse men jag älskar det, att alltid få röra på sig och inte sitta på ett kontor tillexempel. Okej jag kanse inte alltid gillar att gå upp klockan 4 men man hinner med en massa på dagen då.





Nu ska jag snart krypa ner i sängen och sova lite..

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0