Blommor

Vi åkte till plantagen och köppte blommor, jag skulle bara ha 2 stycken innomhus växter eftersom jag hade 2 stycken döda. Kom ut 350 kr fattigare eftersom jag hittade en massa blommor ute att ha i krukor.
Jag visste att hon som bodde i huset innan lämnade kvar lite krukor i jordkällaren. Jag har tittat in där fort och smällt igen dörren. Mycket stora spindlar och fladdermös bor där. Mamma frågade mig i affären om jag vågade gå in där och jag svarade så klart lite kaksigt att det är ju klart. När jag väl öppnade dörren va jag inte så kaksig längre men jag va ju tvungen för vart annars skulle jag göra av blommorna. Jag kutade in och kom på att det kanske är spindlar i krukorna så jag tog dom fort som fan och slängde ut dom genom dörren, sprang ut och va rädd att jag skulle nudda taket och få en spindel i håret men jag klarade mig. Jag är ju inte rädd för spindlar så att jag dör men jag tror nog att det skulle va obehagelit att få en i håret.



Från jordkällaren



Fick krukan av Tommys mamma i innflyttnings present



Det blev även några blommor och krukor till altanen.






Dom 2 som va meningen att inhandla



Blommorna ine behövdes vattnas.

Nu ska jag ut och sätta mig med en bok och kall cola.

SES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0